قاچاق سوخت کاهش يافت
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
قاچاق سوخت کاهش يافت
نوشته شده در دو شنبه 15 دی 1389
بازدید : 23
نویسنده : مولوی
دبيرکل ستاد مبارزه با قاچاق کالا با اشاره به کاهش 48 درصدي قاچاق سوخت در کشور گفت: ارزش ريالي پرونده قاچاق سوخت موسوم به پرنده آبي 800 ميليون تومان بوده است.

به گزارش مهر، حسن وفايي صبح چهارشنبه در حاشيه همايش روساي پليس مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز ضمن متولي بودن در مبارزه با قاچاق کالا وظيفه ايجاد هماهنگي دردستگاه‌هاي ذيربط براي برخورد سامان يافته و متمرکز با قاچاق کالا را بر عهده دارد.

وي افزود: در سال گذشته بخش مهمي از عملکرد اين ستاد به کنترل قاچاق سوخت و کاهش آن ارتباط داشت بر همين اساس سامانه‌هاي مختلفي در اين زمينه طراحي و در اختيار سامانه‌هاي پخش قرار گرفت.

دبيرکل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در حال حاضر با طراحي اين سامانه‌ها شاهد کاهش قاچاق بي‌رويه سوخت در کشور هستيم. بعد از پيگيري و طراحي آخرين سامانه، قاچاق سوخت در کشور حدود 47 تا 48 درصد کاهش داشته است.

وفايي تصريح کرد: بايد بيش از اينها در مبارزه با قاچاق سوخت وارد عمل شويم تا قاچاق سوخت در اين کشور به صفر برسد. قاچاق سوخت در مناطق مختلف در حد نياز کشورهاي همسايه متفاوت است اما تا چند سال پيش شاهد لوله کشي در استانهاي جنوب، شرق و غربي براي قاچاق سوخت به کشورهاي ديگر بوديم.

وي اضافه كرد: درحال حاضر با اقدامات صورت گرفته ديگربه اين شکل شاهد قاچاق سوخت در کشور نيستيم. در حال حاضر تنها سوخت و دام از کشور به ساير کشورها قاچاق مي شود اما اقلام مصرفي مردم و اقلام ممنوعه از کشورهاي ديگر وارد مي‌شود.

دبيرکل ستاد مبارزه با قاچاق کالا درباره برخورد با دانه درشت‌ها نيز گفت: دانه درشت‌ها در قاچاق کالا موضوع جذابي براي رسانه‌ها است اما ابتدا بايد تعريف مشخصي از دانه درشت‌ها مطرح شود تا هرکس نظر خود را در اين زمينه اعمال نکند.

وي گفت: به نظر ما منظور از دانه درشت‌ها افرادي هستند که به صورت سازمان يافته تخلف کرده و با ابزارهاي معمولي قادر به شناسايي و برخورد نيستند. اين افراد امکان بکارگيري بخش‌هاي اقتصادي و حقوقي را داشته و منافع گسترده اي را در بلند مدت به دست مي‌آورند. همچنين اين افراد از حقوق ساير مردم استفاده کرده و افراد را با پرداخت‌هاي ناچيز براي رسيدن به اهداف خود استخدام مي‌کنند.

وفايي با اشاره به ورود دستگاه‌هاي شنود به کشور گفت: دستگاه‌ها و اقلامي که کاربرد چندگانه دارند مجاز نيستند و ورود آنها به کشور ممنوع است و پليس به شدت با ورود اين دستگاه‌ها به کشور برخورد مي‌کند.

دبيرکل ستاد مبارزه با قاچاق کالا با اشاره به ورود عروسک‌ هاي باربي چندمنظوره به کشور گفت: ‌اکنون برخي از عروسک ‌هاي باربي وارد کشور مي‌شود که امکان تصويربرداري داشته و به رايانه متصل مي‌شوند اما پس از اتصال به يارانه موجب تخريب کامل اطلاعات رايانه مي‌شوند.

وي در بيان جزئيات پرونده قاچاق سوخت موسوم به پرنده آبي گفت: کشتي که در رابطه با قاچاق سوخت با آرام کشتيراني در جنوب کشور اقدام کرده بود هيچ ارتباطي با سازمان کشتيراني نداشت بلکه يک شرکت خصوصي بوده که مجوز صادرات برخي فرآورده‌هاي سوختي تصفيه شده را داشت. اين شرکت‌ خصوصي در قالب اين مجوز اقدام به قاچاق گازوئيل از کشور مي‌کرد.

وفايي با بيان اينکه ارزش ريالي پرونده قاچاق سوخت موسوم به «پرنده آبي» 800 ميليون تومان بوده گفت: حدود 2.5ميليون ليتر سوخت قاچاق از اين  کشف شد که حکم مناسبي نيز در مورد  آن صادر شد.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: